Våre workshops

Fagrettet kompetanse
med styrket internopplæring

Kurs og opplæring er et viktig satsningsområde som blant annet bidrar med at den enkelte arbeidstaker holder tritt med arbeidslivets stadig endrede krav. Våre selvbetjente workshops online er skreddersydd bransjen, damesgmentet og type salgsarena.

Workshoppene inkluderer både et bedrift- og arbeidstakerperspektiv for fleksibel utvidelse av bedriftens internopplæring. Åpning for variasjon og lokale tilpasninger gir opplæringen særpreg, struktur og progresjon.

Pensum vektlegger en todelt teori/praksis-modell som ivaretar det praktiske yrket, den enkelte bedrift og salgsteamet spesifikke behov for opplæring. Gjennom 10 ulike emner inndelt i 4 påbyggende moduler holder opplæringen fokus på bedriftens salgsarena, produkt, fysisk kundekontakt og daglig salgsdialog.

Prinsippet tilpasset læring kan ivaretas på mange måter, men bør inkludere ansattes medvirkning. Våre workshops kan kjøres separat som selvstudie av den enkelte arbeidstaker, eller i klasseromsform for hele salgsteamet.

STILPERSONLIGHET

Emnet gir innsikt i ulike stilretninger og hvordan kjennetegne disse. Kursdeltagere/ansatte lærer hva som definerer hver stilretning, hvordan kombinere ulike produkter og tilbehør. Opplæringen fremmer evnen til å definere feminine og maskuline uttrykksformer, samt lese butikkens kolleksjoner i langt sterkere grad. Verktøy for praktisk trening overfører kunnskap til praksis og salg i butikk.

FEMININE OG MASKULINE UTTRYKKSFORMER

  • Veiledning i workshopledelse
  • Målsettingsplan
  • Teori online
  • Forelesning online
  • Enkel prøve for nedlasting
  • Bruk av My sketchbook

Beregnet tid: 180 minutter + forberedelse

 

Kursdeltagere/ansatte lærer hvordan lese butikkens kolleksjoner og hva som definerer feminine og maskuline produktuttrykk. Med praktiske oppgaver trenes det på visuell produktgjenkjennelse og hvordan praktisere begrepene for salg i butikk. Avsluttes med enkel prøve.

FEMININE STILPERSONLIGHETER

  • Veiledning i workshpledelse
  • Målsettingsplan
  • Teori online
  • Forelesning online
  • Enkel prøve for nedlasting
  • Bruk av My sketchbook

Beregnet tid: 180 minutter + forberedelse

Kursdeltagere/ansatte lærer om de feminine stilpersonlighetene kreativ, romantisk, boheme og den feminine dramatiske. De øver på hva som definerer hver stilretning og hvordan tolke kundens produktpreferanser. Praktisk trening på visuell produktgjenkjennelse. Avsluttes med enkel prøve.

MASKULINE STILPERSONLIGHETER

  • Veiledning i workshopledelse
  • Målsettingsplan
  • Teori online
  • Forelesning online
  • Enkel prøve for nedlasting
  • Bruk av My sketchbook

Beregnet tid: 180 minutter + forberedelse

Kursdeltagere/ansatte lærer om de maskuline stilpersonlighetene sporty, moderat, klassisk og den maskuline dramatisk. De øver på hva som definerer hver stilretning og hvordan tolke kundens produktpreferanser. Praktisk trening på visuell produktgjenkjennelse. Avsluttes med enkel prøve.

MOTEHISTORIE

Emnet gir innblikk i motens historie, med fordypning og tilbakeblikk på 1900-tallet. Ansatte får innsikt i hvordan samfunnet har formet moten, hva som var typiske trender i hvert tiår og hvilke fotspor som preger motebildet den dag i dag. Motehistorie styrker evnen til å lese dagens motebilde og kolleksjonene i butikken. Kursdeltagere/ansatte arbeider med praktiske oppgaver som fremmer butikkens produkter og trender vektlagt for sesongen.

1900-TALLETS TIÅR

  • Veiledning i workshopledelse
  • Målsettingsplan 
  • Teori online
  • Enkel prøve for nedlasting

Beregnet tid: 150 minutter + forberedelse

Kursdeltagere/ansatte trener på visuell produktgjenkjennelse, hvilke elementer som preger motebildet og hva butikken vektlegger i sesongen. Avsluttes med enkel prøve.